Image
Image
Image
Image

Dlaczego potrzebujesz copywritera?

Reklama dźwignią handlu, powiedzenie, mimo że stare to od dziesiątek lat nie traci na aktualności. Wraz z biegiem czasu zmieniają się jedynie pojęcia związane z ogólnopojętym marketingiem, reklamą i handlem. Współpraca z copywriterem pozwoli rozwinąć działalność, poszerzyć grono odbiorców i nawiązać relację z obecnymi i przyszłymi klientami. Żeby docenić pracę, jaką wykonuje osoba zatrudniona na tym stanowisku, najlepiej zaznajomić się z kilkoma podstawowymi pojęciami z tym związanych oraz poznać działania copywritera. 

Współczesny marketing internetowy a copywriting

Współczesny sposób na poprawienie widoczności i rozpoznawalności firmy w dużej mierze skupia się na działaniach w sieci. Kiedy prowadzisz własny biznes, warto zapoznać się z kilkoma ważnymi pojęciami, które ułatwią funkcjonowanie na rynku. By być widocznym w internecie, konieczne jest prowadzenie strony internetowej i social mediów. 

Bardzo ważne jest, by umieszczane tam wpisy miały wysoką jakość merytoryczną, powinny być także wartościowe dla wyszukiwarki. Medium komunikacyjne, jakim jest internet, daje niemal nieograniczone możliwości komunikacyjne, reklamowe, sprzedażowe, dlatego każdy przedsiębiorca powinien skorzystać z dróg, jakie to przed nim otwiera. 

Jak wskazują dane zawarte w Raporcie Digital Polska w  2022 roku liczba internautów kolejny raz wzrosła, tym razem aż o 3 miliony. Nie ma możliwości, by znaleźć w innym miejscu tak ogromną grupę potencjalnych klientów. Jednak wytypowanie wśród nich potencjalnego grona docelowego i stworzenie treści adresowanych akurat do nich to zadanie wymagające umiejętności określenia potrzeb tej grupy oraz znajomości rynku. 

(Unikalny) Content is a King

Współcześnie prowadzenie firmy wymaga również, poza podstawową działalnością aktywności w sieci, stworzenie własnej strony, często także bloga, czy prowadzenie profili firmowych w social mediach jest nieodłączną częścią prowadzenia działalności. To, czym się zajmujesz, nie ma tu znaczenia, czy prowadzisz salon fryzjerski, czy świadczysz inne usługi, zajmujesz się branżą spawalniczą, prowadzisz sklep, czy działasz w branży turystycznej – każda działalność potrzebuje wsparcia w postaci widoczności w sieci. 

Zadanie copywritera polega na tworzeniu wartościowych treści – to zadanie odbywa się dwutorowo artykuły, wpisy blogowe, opisy produktów, czy usług, jakie tworzy copywriter, mają być wartościowe dla wyszukiwarek, jak i dla czytelnika.  Stworzenie treści na stronę internetową nie jest zadaniem prostym, wymaga po pierwsze znajomości danego sektora gospodarki, po drugie utworzenia personalizowanego contentu, czyli wysokiej jakości opisu. 

Ubranie w słowa sensu działalności, opisu sprzedawanych towarów, czy usług to sztuka, którą tworzy właśnie copywriter. Praca copywritera, który dostarcza oryginalnych, stworzonych na Twoje zlecenie treści, pomoże Ci się wyróżnić spośród dziesiątek, setek, czy tysięcy innych przedsiębiorców, którzy korzystają z takich samych często udostępnianych przez producentów opisów. Unikalność jest jednym z czynników, który wpływa na zwiększenie widoczności  strony dla wyszukiwarki.

Copywriting i pozycjonowanie – pozycjonowanie i copywriting

Pozycjonowanie, czyli generowanie ruchu, dzięki któremu Twoja witryna pojawia się na czołowych miejscach podczas wyszukiwania, ma bardzo duże znaczenie w widoczności Twojej strony. Pozycjonowanie sprawia, że osoby wyszukujące określonych fraz kluczowych związanych z Twoją działalnością, trafią akurat na Twoją stronę. 

Pozycjonowanie i copywriting to działania, które wzajemnie się uzupełniają – pozycjonowanie wymaga obudowania słów kluczowych tekstem, a sam tekst bez umieszczenia w nim odpowiednich fraz kluczowych, nie będzie tak wartościowy dla widoczności witryny. 

Optymalizacja, która poprawia widoczność naszej witryny dla wyszukiwarki, czyli SEO, to działania, które mają sprawić, że na naszej stronie zwiększy się liczba osób ją odwiedzających, dzięki temu oferta trafia do znacznie większej grupy potencjalnych klientów, a  to realnie przekłada się na wzrost sprzedaży.

Dlaczego potrzebujesz copywritera?

Znak naszych czasów odcisnął swój ślad, w ciągu kilkunastu lat zmieniając oblicze reklamy i handlu – bez względu na to, czy oferujemy swoim klientom towar, czy usługę. Obecnie ludzie to najczęściej niezwykle świadomi konsumenci, dlatego do zbudowania relacji, zaufania potrzeba więcej niż kilkunastu sekundowego spotu reklamowego. 

Rozpoznawalność marki, sprawienie, że klient wybierze akurat tę ofertę, wymaga czasu i wysokiej jakości treści. Zbudowanie brandu, sprawienie, by klienci zapamiętali Twoją markę, staje się możliwe dzięki skorzystaniu z usług profesjonalnego copywritera. Osoba, która zna dany sektor, jest w stanie określić grupę docelową, do której kierowany jest konkretny produkt, czy usługa. 

Dokładając do tego sprawne, poprawne i lekkie posługiwanie się językiem polskim razem czyni to niezwykle skuteczny sposób na poprawienie widoczności Twojej strony. Co za tym idzie o Twoim produkcie, czy usłudze dowie się więcej osób, co w sposób realny — liczbowy przekłada się na zyski Twojej firmy.

Stworzenie wartościowego, interesującego dla czytelnika tekstu, który spełni jednocześnie wymagania związane z marketingowym charakterem treści, nie jest łatwe. Powierzenie tego zadania profesjonaliście, który w lekki i przyjemny dla odbiorcy sposób opisze nawet skomplikowane zagadnienia, to inwestycja, którą nie tylko można, ale nawet trzeba podjąć, by poprawić, wzmocnić swoją pozycję na rynku.

Posted in Bez kategorii

About Author: Karolina Zatoń - content writer

Doświadczona copywriterka, wykształcenie o charakterze ekonomiczno - marketingowym, pomogło wzbogacić szerokie spectrum jej zainteresowań. Jest specjalistką marketingu online. Tworzeniem tekstów zajmuje się od 2010 roku. Ma za sobą wiele realizacji z zakresu ekonomii, żywienia oraz tekstów o charakterze parentingowym. Specjalizuje się w tworzeniu contentu naukowego, lifestylowego i medycznego. Jej konik to tworzenie content map dla klientów.